کد خبر: 1231239
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
سرپرست وزارت امور خارجه:

یکی از موفقیت‌های دولت آیت‌الله رئیسی هماهنگی میدان و دیپلماسی بود که ما مصادیق آن را در مواردی همچون عملیات وعده صادق مشاهده کردیم. 
به گزارش ایرنا، علی باقری در حاشیه مراسم ترحیم شهدای خدمت در جمع خبرنگاران گفت: هر مدیر ارشدی در بالاترین سطوح تا سطوح میانی بخواهد در کشور به مردم خدمت کند باید حداقل تراز مدیریت جهادی آیت الله رئیسی را داشته باشد تا بتواند مورد رضایت قرار گیرد. سرپرست وزارت امور خارجه اظهار داشت: ما سیاست همسایگی را سیاست راهبردی جمهوری اسلامی ایران می‌دانیم که برای ثبات و امنیت در منطقه و همینطور برای گسترش همکاری‌های اقتصادی و تعاملات همه جانبه یک ضرورت و یک الزام راهبردی است. خوشبختانه همه رهبران و مقامات کشور‌های منطقه به این فهم و درک دست یافته‌اند و این فهم مشترک یک سرمایه راهبردی برای ثبات در منطقه است. 
باقری در پاسخ به این سؤال که در صورت ماندن در وزارت امور خارجه برنامه شما برای ارتباط با کشور‌های عربی مانند اردن، بحرین و مصر چیست، خاطرنشان کرد: رابطه ما با همه کشور‌های اسلامی رو به توسعه است هرچند ارتباط ما با بعضی از کشور‌های منطقه و کشور‌های اسلامی به سطح مطلوب نرسیده است، اما هر دو طرف تلاش دارند تا در چارچوب سازوکار‌های مورد توافق بتوانند مناسبات را ارتقا دهند. 
سرپرست وزارت امور خارجه در پاسخ به سؤالی در باره تداوم هماهنگی میدان و دیپلماسی در وزارت امور خارجه اظهار داشت: میدان بدون دیپلماسی ناکام و دیپلماسی بدون میدان ناموفق است گزاره میدان بدون دیپلماسی یا دیپلماسی بدون میدان ناشی از عدم درک و فهم راهبردی در حوزه سیاست خارجی است. وی افزود: یکی از موفقیت‌های دولت آیت الله رئیسی در حوزه هماهنگی میدان و دیپلماسی بود. این وحدت نگاه و همگونی و هماهنگی میدان و دیپلماسی توسط مدیریت و راهبری هوشمندانه آیت الله رئیسی محقق شد که ما در طول دو سال و نیم گذشته دقیقاً مصادیق بارز این هوشمندی و درک راهبردی را در دولت آیت الله رئیسی در عملیات طوفان الاقصی و عملیات وعده صادق مشاهده کردیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار